Som företagare är det många bollar i luften som du ska ha tid att hantera. Det kan skapa splittring och ta fokus från själva kärnverksamheten. Då kan det vara bra att förenkla så långt det går med hjälp av samarbetspartners som bidrar med både expertis och effektiva lösningar.
Det kan vara alltifrån verksamhetens behov av lokalvård, korrekt skyltning av lokalerna, anpassad belysning, med mera. Allt som är utanför klinikens ordinarie sysselsättning. Genom att outsourca de delarna kan du och dina anställda således rikta uppmärksamheten där den ska vara – på era kunder och klienter.
Handla allt på ett ställe
En annan lösning kan även vara att samla alla inköp till en kanal. Vid behov av bland annat utrustning och inredning till din klinik kan du ta en titt online och hitta den bästa leverantören. Ett utbud på över 30 000 artiklar, noga utvalda utifrån dels kvalitet men även säkerhet. Du hittar produkter såsom
- Medicinskt material
- Medicinsk utrustning och möbler
- Personlig vård
- Förbrukningsartiklar
Med hjälp av inköpslistor kan du dessutom lägga order gång på gång av artiklar som förbrukas löpande, vilket underlättar och effektiviserar processen. Frakten sker sedan direkt till kliniken inom ett par dagar. Snabbt, smidigt och enkelt.